НАВЧАЛЬНІ ПРОЄКТИ

Шановні здобувачі освіти!


Для закріплення знань, отриманих на уроках фізики, ви будете створювати  навчальні проєкти.
Навчальні проєкти розробляють окремі учні або групи учнів упродовж певного часу (наприклад, місяць або семестр) у процесі вивчення того чи іншого розділу фізики. Теми й види навчальних проєктів, форми їх представлення учні обирають самостійно або разом із учителем. Захист навчальних проєктів, обговорення та узагальнення отриманих результатів відбувається на спеціально відведених заняттях. Оцінювання навчальних проєктів здійснюється індивідуально, за самостійно виконане учнем завдання.


Орієнтовна структура оформлення учнями навчального проєкту у вигляді презентації





Орієнтовний план захисту проєкту учнями (план виступу)
  • Напрям роботи
  • Тема проєкту
  • Я вибрав тему, тому що…
  • Мета моєї роботи

 Вступ

  • Вибір теми й уточнення назви
  • Збір інформації, вказати літературні, Інтернет джерела (обов’язково)
  • Досягнення результатів (що і як робив)
  • Написання письмової частини проекту (як це робив)

Основна частина

  • Я розпочав свою роботу з того, що…
  • Потім я приступив до…
  • У ході роботи я зіткнувся з такими проблемами…
  • Щоб впоратися з проблемами, що виникли я…
  • Мені вдалося досягти мети проєкту, тому що…

Висновки

  • Закінчивши свій проєкт, я можу сказати…
  • Я думаю, що я розв’язав проблему свого проєкту, оскільки…
  • Робота над проєктом показала мені, що я…


Критерії оцінювання проєкту

 1.      Завершеність
Чи містить кожен розділ зібраних матеріалів достатню кількість інформації, необхідну для вирішення проблеми?
Чи не включені зайві матеріали?

2.     Зрозумілість
Чи розміщені матеріали логічно?
Чи написані вони зрозумілою мовою, без граматичних і орфографічних помилок?
Чи забезпечує форма представлення найважливіших матеріалів й аргументів розуміння їхнього змісту?

3.      Інформативність
Чи є інформація достовірною та перевіреною?
Чи охоплює інформація головні факти й найважливіші поняття?
Чи важлива зібрана інформація для розуміння проблеми?

4.     Доказовість
Чи використовували учні надійні, вірогідні та різноманітні джерела інформації?
Чи завжди вони довіряли джерелам інформації?
Чи наводяться приклади та продумані аргументи на підтвердження певної позиції?
Чи використовувалися найвірогідніші джерела інформації?

5.     Наочність
Чи відображають наочні матеріали специфіку теми?
Чи інформативні вони? Чи є у кожного матеріалу назва або підпис?
Чим зацікавили представлені наочні матеріали інших учнів?
Чи  допомагають наочні матеріали зрозуміти зміст конкретного розділу?
Естетика оформлення результату.

6.     Активність
Активність кожного учасника відповідно до його можливостей.
Колективний характер прийнятих рішень. Характер спілкування та взаємодопомоги.
Вміння презентувати проєкт.

Після закінчення проєкту доцільно організувати обговорення, під час якого учні матимуть змогу оцінити проєктну діяльність у цілому та особистий внесок кожного в  загальну справу.
Обмірковуючи досвід, набутий у процесі реалізації проєкту, учні можуть відповісти на такі запитання:
-Чого і як вони навчилися?
-Що можна було б зробити інакше?
-Яких умінь і навичок вони набули?
-Які переваги надає групова співпраця?
-Які були недоліки роботи в групах?    
          -Що вдалося найкраще?